Sunday, July 5, 2020

Doraemon Berniaga Kedai Makan

Kalau sebelum ni Spiderman jual durian di Kuantan, sekarang dah ada Doraemon jual makanan di Jempol. Macam-macam cara peniaga nak tarik perhatian pelanggan.

Doraemon berniaga di Jempol.
Siapakah yang memakai kostum Doraemon?
Nurulazma Shafiqah binti Khairul Azhar, 29, memenuhi permintaan anaknya sekaligus menarik perhatian pelanggan. Kedai makannya terletak di Kampung Lonek, Jempol, Negeri Sembilan.

Nak berniaga ni kena ada daya tarikan. Contohnya pakai kostum Doraemon boleh tarik perhatian kanak-kanak. Kalau ada jual kuih dorayaki lagi menarik.

Watak kostum apa lagi yang orang nak try lepas ni?

Mesti pilih watak yang famouslah. Kalau guna watak yang peminat Marvel sahaja yang tahu susah juga contohnya Sentry. Anda kenal Sentry tanpa cari di Google, Yahoo, Duckduckgo dan mana-mana search engine?

Tak kenal Sentry takpe tak jadi masalah besar pun. Sentry pun watak hero dari Marvel walaupun takde dalam siri movie Avengers.

Kena pilih watak yang budak-budak kecik pun tahu macam Captain America, Iron Man, Black Panther, Woulverine dan seumpamanya.

Watak-watak dari DC atau Darkhorse Comic pun hebat juga. Ada Batman, Superman, Aquaman, Flash dan lain-lain.

Tak pasal-pasal saya sembang pasal Superhero pula dalam topik ni.

Apa-apa hal, kalau nak berniaga mesti pandai tarik perhatian orang. Produk atau servis yang terbaik di tanah air pun tak guna kalau tak dapat pelanggan. Tak semestinya mesti pakai kostum.

Ada je cara-cara lain asalkan kreatif. Usaha itu tangga kejayaan!

P/s : Ada yang nak jadi Saitama berniaga?

Sumber

2 comments:

Komen yang baik dilayan dengan baik. Terima kasih.