Sunday, January 16, 2022

Serve No Pork Halal or Not?

Kalau kat kedai makan ada tulis "no pork" atau "no lard", tak payah le pergi. Selain babi pun masih ada makanan lain yang haram.

Carilah makanan yang halal
Carilah makanan yang halal.

Contohnya ayam yang tak disembelih dengan nama Allah. Haram kita makan ayam tu.

Sunday, January 2, 2022

Tahun 2021 Sudah Berlalu

Betapa pantasnya masa berlalu. Rasa macam baru semalam je 1 January 2021 tup-tup kita dah masuk tahun 2022.

Tahun 2021 sudah berlalu
Tahun 2021 sudah berlalu..

Apa yang biasa ditanya setiap kali masuk tahun baru?

Friday, December 24, 2021

Banyak peniaga rugi masa banjir

Banjir yang berlaku baru-baru ni agak dahsyat. Bukan di Selangor je, Negeri Sembilan, Pahang, Kelantan dan Terengganu pun banjir juga.

Banyak peniaga rugi masa banjir
Banyak peniaga rugi masa banjir.

Setiap kali musim tengkujuh memang banjir di kawasan tertentu.

Monday, December 20, 2021

Thursday, December 16, 2021

Cara Buat Blog Untuk Dapatkan Duit Sebanyak-banyaknya

Dalam topik kali ni saya nak kongsikan cara untuk buat blog dan juga cara untuk dapatkan duit melalui blog.

Cara dapatkan duit melalui blog
Cara dapatkan duit melalui blog.

Kalau anda masih belum ada blog, saya sarankan anda baca artikel saya sampai habis. Kalau anda memang dah otai dalam dunia blog pun boleh juga kalau nak baca.

Cara-caranya..